
Az elmúlt 3 évben a korábban is meglévő drogos problémák az olcsó, általam csak „csóródrognak” nevezett "dizájner drogok” elterjedésével új irányt vettek. Mivel Kőbánya – minden ellentétes propagandaszólam ellenére - egy tapodtat sem fejlődött, helyben minden feltétel megvan/megvolt ahhoz, hogy a gond tömegesen ránkszakadjon. És ez 2014-ben és 2015-ben még kapott egy gellert - a 2 legnagyobb szomszédos kerületben a „prevenciót” felváltotta a „kisöprés”. Ami most már láthatóan „jól sikerült”.
Még véletlenül sem szeretnék azzal kérkedni, hogy lám-lám igazam lett, ám sajnos a valóság mégis engem igazolt. Bármit mondhattam volna, csak személyeskedést és pökhendi kioktatást kaptam volna, annál többet, mint amit azokért a részjavaslataimért kaptam, amit „meg mertem tenni”. Lakásállapotokon változtatás támogatása, kutyások szabad mozgásának fennmaradása és így tovább.
Annak idején, amikor az együttélési rendeletbe belevette az képviselő-testület a híres-hírhedt kutyakitiltó passzust, jeleztem, hogy ez átgondolatlanul, a helyi kutyás társadalom észrevételeinek teljes figyelmen kívül hagyásával lett bevezetve. Akkor a helyi vezérkar szerint én voltam az, aki hergeltem a kutyásokat a rendelet ellen… Na de: telt múlt az idő, és az élet úgy, hozta, hogy az együttélési rendeletnek ma már több pontja sem igazodik a valósághoz, példának okért a kutyások zöldterületeken való korlátozása is hozzájárult ahhoz, hogy Kőbányát egyre jobban kedveljék a drogosok. Továbbá a hatástalansága miatt a közterületek biztonsága lazult, a drogterjesztés és közterületi drogfogyasztás erősödött.
A bevezetés óta többször is felhívtam a figyelmet a rendelet negatív hatásaira és pongyolaságára, eddig eredménytelenül. Viszont úgy gondolom, 2015 után amúgy is eljött az idő arra, hogy a rendelet egyes részeit a képviselő-testület felülvizsgálja. Éppen ezért kezdeményeztem a kutyakitiltó rendelet újratárgyalását és újjáalakítását, most már a szervezett kutyások- és állatbarátok bevonásával.
Amennyiben a testület a kutyások által is javasolt változtatásokat megszavazza, akkor 2018 tavaszán akár életbe is léphet. (Itt jegyzem meg, a további jobbító szándékú módosításokra nyitott vagyok, hátha nem csak én érzem úgy a testületből, hogy szükséges aktualizálni a rendeletet.)
Persze az is kérdés, hogy képes lesz-e a kerület érdekét nézni a fideszes többség, vagy inkább a pitiáner személyeskedés foglalkoztatja továbbra is. A polgármester ugyanis kijelentette, hogy amíg ez az összetételű testület dolgozik, addig hiába is javasolok bármit, semmilyen kezdeményezésemet nem szavazzák meg. Hát lelkük rajta, ha továbbra is ez a vezérelv, ha az én negligálásom fontosabb, mint az itt élőket nyugtalanító drogosok ellen való határozottabb fellépés…
Alig alakult meg az új kőbányai képviselő-testület – amelyben a választási eredmények okán szinte egyenlőség van: 8 képviselőt (közte a polgármestert) a Fidesz, 9-et az MSZP, a DK, a Momentum, a PM és az LMP együtt ad –, mégis az internet bugyraiban szinte ostorozzák a többséget a hozzászólók, hogy „hatalomittasan” osztogatják a tisztségeket meg az egekbe emelik a fizetéseket. A négy alpolgármester egyikévé megválasztott Somlyódy Csaba segített rendbe tenni és értelmezni az új helyzetet. Ahogy fogalmazott, mindent a demokrácia megkövetelte megegyezési kötelesség határoz meg.
A háborúskodás, az ellenségkeresés, a hatalom bármi áron való görcsös megtartása – sajnos ez a Fidesz-pártközpont „természetrajza", és ennek megfelelően utasítja cselekvésre a pártkatonákat. Kőbányán is „elmentek a falig", egy meglehetősen sajátos jogi érveléssel próbálnak még utólag egyetlen választókerületet megnyerni, plusz egy képviselőtestületi helyet megszerezni. Ahelyett, hogy befejeznék a harcolást, és nyugalmas közéletet teremtenének.
Főpolgármester, kerületi polgármester, kerületi önkormányzati képviselő, és ezzel együtt nemzetiségi önkormányzati választás lesz 2019. október 13-án. 2024-ig most választjuk meg az önkormányzatok tagjait és a polgármestereket. Összegyűjtöttük, hogyan és kikre szavazhatunk kőbányai lakosként.